Hovgårds mästerskap 2011



Nu var det ett tag sen jag skrev här igen...

Fredag

Igår hade vi ju Hovgårds mästerskap 2011 här i vårat stall.. :) Det var riktigt kul att alla var med och hade kul. Sånt här borde vi göra oftare i stallet.
I Fredags så byggde vi fram allting vi behövde, och så tränade vi lite också på alla moment som skulle vara med.
Är ju som sagt lite rädd att hoppa, men mina närmaste förstår varför. Vill inte gå in djupare på det.. Men kan bara säga att det går framåt iaf och jag och Nicke börjar hitta knapparna och lita mer på varandra.. :) Så hoppningen gick faktiskt bättre än jag trodde, ska inte vara nervösare än vad jag behöver. Men hoppade bara 40 cm, men alla hästar kan hoppa och dom kan höjden. Vill fortfarande att det ska vara kul, så jag va nöjd. :) Vill inte behöva börja om på 0 igen pga av vissa människor som inte förstår något och han få en att tappa ens självförtroende så lätt. Så jag var nöjd av det lilla vi tränade på momenten. :)

Lördag

Vi började med dressyren och då skulle man göra, fram+bakdelsvändning, skänkelvikning, 10 m volt, vända rakt upp och halt.
Hoppning vart det sen, då skulle man hoppa två stycken hinder i en åtta i valfri gångart.
Western så skulle man gå över en bro, vända i "box" och rygga mellan två bommar.
Tömkörning så var det serpentiner på ena lånsidan mellan några korner, volt vid C, snett igenom, volt vid A sen vänd upp och gör halt i 5 sek.

Jag var mycket nöjd över mig och Nicke. Och jag tog absolut inget som någon tävling. Bara vi hade kul tillsammans. :) Och jag tyckte alla var vinnare om man kan få säga så. :)
Men det var ju prisutdelning också, då fick jag höpåse med en potatissäck, nybakad limpa, hästgodis och en ryktsten..

Både Fredrik och Veronica tog bilder med min kamera. Kommer bilder alldeles strax.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0