Avenyn

Är just nu på avenyn i Göteborg, en lång gata med massa resturanger och butiker. Har shoppat några kassar. ;) Har väldigt tur med vädret, soligt och varmt! Nu ska jag gå vidare och kolla i butikerna! ;) Ciao!

God morgon!

Nyss vaknat och kommit upp ur sängen.. Sovit jätte skönt, super bra hotell! Nu ska vi gå och äta frukost, mumms. :) Skriver mer sen. Ciao!!

Göteborg!

Hellu! Är just nu på hotellrummet. Resan hit gick väl inte riktigt som planerat haha! Började med att tåget vart försenat till Borlänge och då började det, vi missa våra två byten vi skulle ha så vart lite krångligt, fick hoppa på ett annat tåg från Avesta sen nytt tåg från Örebro sen kom vi tillslut fram till Gbg, vart bara 40 min senare än beräknat! Det jag kom fram till att SJ är värdelöst!! När vi kom fram och checkat in på hotellet så gick jag, Fredrik och Elina mot Liseberg :) Åkte karusell tills vi mådde illa men tog en paus och åkte lika mycket igen :) Sen komma mamma och Göran in också så då åt vi middag på en resturang inne på Liseberg. Vid åtta tiden gick vi hemåt, är helt slut.. Har duschat och nu ligger jag och älsklingen i sängen, hihi han har somnat :') I morgon börjar dagen med frukost buffé sen går vi in till stan för att shoppa och kika runt och ha det mysigt. Senare mot kvällen så drar vi till Liseberg igen! ;) Hotellet ligger så perfekt, nära till allt! Ska försöka lägga upp lite bilder också, men det blir i morgon :) Nej nu ska jag ta och försöka sova, kommer sova gott. Godnatt :)

Taggad till 100

Nu är det läggdags! Ska upp efter kl 4 i natt/morogn bitti och fixa och packa in i bilen sen åker vi mot tågstationen! Är taggad till 100!!! :D Fan va kul det ska bli. :)
Tur man har en iphone så man slipper ha det tråkigt på tåget ;) Nej nu ska jag mysa ner mig brevid Älsklingen. :)

Godnatt på er!

Lilaaaa

Mitt nya nagellack och iphonen passar bra tillsammans nu. ;)

Resultat av Fredriks slingor

Nu har jag gjort slingor i Fredriks hår, vart bättre än jag trodde. Men vart inte så bra bilder där emot. Men väldigt fint i verkligheten ;) Men konstigt då, det är ju jag som gjorde slingorna. ;P Nyss varit ner på affären också och köpt lite att äta i morgon på tåget och så köpte jag så klart en vecko revyn kul att ha något att läsa när man ska åka tåg i flera timmar :) Fick äntligen till bloggens utseende också, så nu är jag nöjd. Ett tag iaf. :)
Nu ska jag och Fredrik ut i regnet och städa bilen..

Ciao!

1 dag kvar

Lite om gårdagens händelser.
Dagen började med att jag, Fredrik, Elina, mamma och morfar var till Mora. Handlade inget speciellt, shoppar hellre i Göteborg! Vart lite hårfärg, ett par solglasögon och ett lila nagellack. Eller ja Fredrik köpte det. :P Vart inge trixande av Fredriks hår igår, men idag ska det bli. ;) När vi kom hem från Mora så åkte jag, Fredrik och Elina upp till sommarstugan och åt paela med pappa. Sen vart det nog inte så mycket mer igår, packad lite av det jag ska ha med mig till Göteborg sen kollade vi bara på en film som hette the Jacket, den var väl helt ok.

Idag ska jag packa i det sista i väskan och ta en ridtur om det slutar regna någon gång, annars bara ta det lugnt och mysa med älsklingen. :)

Fredrik och jag <3

På topp!

Lyssnar på spotify på hög volym. Har precis fixat klart mig så nu åker jag och hämtar Fredrik sen tar vi en sväng i till Mora. :)
Känner mig på topp för att trixa lite med Fredriks hår sen när vi kommer hem.. Kanske ;) Hehe.
Nej nu har jag inte tid att sitta här längre, härligt att solen är framme idag också! :)

Fått en fin klocka av Älsklingen! :')

Natt?

Nu har jag lekt klart för ikväll med photoshop, nu ska jag bara lyckas få det att se bra ut på bloggen också men det tar jag i morgon. Nu måste jag sova. I morgon kommer Fredrik! <3

Godnatt.

Soool

Äntligen kom det fram sol, det vill vi ha! Men det tråkiga är, jag kolla på yr.no nyss och det visar att det ska regna hela helgen i Göteborg det hoppas jag verkligen att det blir ändring på!
Nu är hästarna på plats i den nya hagen i alla fall, vart en ridtur i paddocken först. :) Nu ska jag fortsätta leka lite med photoshop, börjar fatta lite hur man gör nu haha :P

Äntligen

Yeeeaah, äntligen lite semester! Ska bli underbart skönt, känner att det verkligen behövs mitt huvud sprängs snart av huvudvärk :o Men nu ska jag ut på nästa uppdrag, sätta upp tråd på nya hagen sen ta en ridtur innan jag släpper iväg Nicke på bete :)

Min häst gillar inte att pussas :')

Tröött

Nyss tagit ut hästarna, för sista gången hoppas jag innan dom kommer in efter bete! :P Men på eftermiddagen ska dom få komma ut på nytt stort bete som kommer räcka läänge :) Härligt!  Det var ju inte helt fel att vi fick en paddock heller, hur toppen som helst, den är inte liten heller!
Dricker ett glas mjölk nu innan jag åker iväg på sista jobb dagen för denna vecka, wiiie.
Håller fortfarande på att fick lite i photoshop till bloggen men det tar lite tid haha är inte riktigt min grej..
I morgon åker jag & Elina till Våmhus och hämtar Fredrik sen tar vi en tripp in till Mora innan vi åker hem. Fast affärerna i Mora har väl samma gamla vanliga kläder sen hmmm jag tog studenten antar jag, dom fyller aldrig upp med nytt :o Tur man ska till Göteborg och Stockholm då, där det är skillnad! :D
Oj nu vart klockan mycket, måste dra.

Kväller

Väska köpt från H&M

Nyss haft Ida här på lite kvälls besök, mycket trevligt. Skönt att få baabla av sig massa skit :P Har blädrat igenom H&M katalogen några gånger också, så nu vet vi vad vi vill ha! :) Det bästa av allt på den här dagen är när klockan blir 00.00. Löning, för oss som jobbar dåra ;) Hahaha! Nej nu blir det lite kvällsfika innan det blir läggdags, ska upp tidigt och ta ut hästarna i morgon bitti och jobba sista dagen innan det blir lång lådigt. Toppen :)

Statestik 3 dagen

Någon som läser i alla fall, trodde jag inte. :)

Längtar

Vill att det ska bli Fredag nu!! Fan va kul det ska bli, och skönt att komma bort från tråkiga Älvdalen fram för allt, haha. Ska åka karusell så jag blir helt slut och shoppa så jag blir trött i armar och ben av att springa i affärerna. Tur det är att man har guldbyxor, det är inte alla som har det inte! ;) Haha!
Sista arbets dagen i mon också sen är jag ledig Onsdag-Måndag (Y)
Ska hitta på något med Ida sen lite senare bara jag varit bort och fixat stallet. :) <3
Nu blir det lite mat tror jag.

Love you Fredrik <3

Yeah 5 inlägget

Jobbat hela dagen, är trött och slut i kroppen. Ska verkligen bli skönt att vara ledig Fredag-Måndag och då kommer jag att vara i Göteborg med min älskling och familjen, det ser jag fram emot! :)
I morgon kommer lönen, det passar ju perfekt till helgen. Shopping! ;)
Nej nu ska jag försöka samla ihop lite tålamod och starta photoshop och göra någon header till blogg.

Kvällsläsning

Ska bläddra igenom nya H&M katalogen innan jag stänger ögonlocken för idag. Kanske beställer något också, vem vet.. ;)
Godnatt!

Lycklig

Jag och Sarah har nyss tagit en premier tur med hästarna i våran nybyggda paddock, gick kanon! Men innan det så har Nicke åkte transport, han har inte åkt transport på 8-9 år sen han kom till Älvdalen. Trodde det skulle bli svårt att lasta honom men icke, på ca 20 min så stod han lugnt i transporten och när vi körde och lasta ur. Vart så lycklig när han gick in, så nu kan jag och Nicke ut och ragga ;) Och taack så himla mycket för hjälpen bästa Ida, så snällt att ni kunna ställa upp och låna ut eran tjusiga transport och eran hjälp!! :) I morgon kommer äntligen min Älskling hem. Han är med min familj i sommarstugan :)

Andra inlägget

Hellu!
Nyss kommit hem från jobbet, vart en lång dag idag, men det kommer dagarna bli ända fram till v 32 då jag jobbar 100% nu.. :) Skönt att man är färdig utbildad undersköterska nu så det händer något i lönekuvertet, haha :P Nej nu ska jag ta och laga lite mat, sen försöka få hem hästarna..
6 dagar kvar, längtar!!

Bye!

Första inlägget

Ska göra ett försöka att blogga, får se hur länge det kommer att hålla i.. :) Hehe.

Välkommen till min nya blogg!