Stolt



God morgon! :)

Släppt ut hästarna i morse, fy vilket höst väder. Vill tilbaka till Turkiet!!
Åkte hem till Maria igår och fick låna ett hackamore som jag ska testa på Nicke idag.. :) Sen åkte jag till Malins jobb och fick en hel del extra jobb där, jobbade några dagar där förut. :) Kul.
Red en tur igår i skogen på typ 30 min, Nicke var pigg och glad. :D Funderar på att köpa en ny padd att ha under sadeln, men egentligen ska man ju inte behöva ha någon padd under heller.. Fast jag tycker att man ska vara försiktig i största allmänhet med vad man stoppar under sadeln, för oftast är det ingen fördel för hästens rygg. Hur mjukt och gosigt (eller snyggt? :crazy:) vi människor tycker att det är! Det finns en anledning till att det är en tunnel över hästens ryggrad, liksom... :) Men det behöver inte vara enbart dåligt med padar heller, de kan faktiskt ha positiv effekt också. Provade ju en ny sadel på Nicke här i sommras som jag fortfarande är sugen på och den ligger ju bra och behöver ingen padd under.. Hmm.. Men vad säger plånboken om det? :P Just nu har jag en vanlig teddypadd under, den har funkat/funkar jättebra fast den börjar bli lite med åren om jag såger så.. ;P
 
Får som mycket fina kommentarer om min Nicke pojke! Det värmer så otroligt mycket blir så GLAD!
Vi lär oss något nytt varje dag och utvecklas mer och mer med varandra... Jag är en stolt ridtravar ägare!  
Inget jag skäms över. Han är en häst precis som alla andra hästar. :D

Kommentarer
Postat av: Bonnie

Mattes har fårskinns paddar med kanal för ryggraden, dyra men bra;)



2011-09-08 @ 20:06:14
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0