Två bra ridturer

Oj nu blev det så där tomt igen.. :/ Har haft fullt upp nu dom senatse dagarna! Har fått inte ganska så mycket jobbdagar nu i Januari, härligt! :) Idag blev det en 7.30-16.00 tur, pengar pengar.. :)
Gick ut i stallet direkt jag kom hem, mockade fixade i ordning allt sen en ridtur. Gick jättebra idag också inte alls nå tittig som han brukar vara, så det gjorde nog skillnad när jag bytte om lite i kraftfodret.. :) Kan iaf hoppas. Han va så lugn och fina idag så, när vi red i mörkret.. :) Duktig häst. Kände igenom Nicke med lite massage idag också, märktes att han tyckte det var så skönt.. :)  

Igår efter jobbet så red jag och Maria ut tillsammans.. Haha andra gången vi rider ut tillsammans och ändå har hon stått här sen i September hihih.. Men iaf ridturen gick så himla bra för oss, super nöjda ryttare och hästar när vi kom tillbaka till stallet. :) Både travade och galopperade, och skrittade såklart... :P Men gick as bra. Hehe vi red på gamla flygrakan och när vi precis ridit in på den och börjat trava så kommer det ett flygplan bakom oss som ska lyfta, rätt coolt för dom flyger rätt så lågt. Men cool lugna hästar, brydde sig inte alls, så skönt. :) Så nu har vi stött på flygplan som ska lyfta. Sen efter ett tag så kommer en jävla stressad bonde med traktor, släp och kedjor i full fart, och inte fan sakta han in heller så vi fick kassta oss åt sidan.. :/ Jävla bonde! Annars gick det hur bra som helst som sagt.. :) Träffade min gamla hovslagare idag i stallet också. Hon tyckte att Nicke blivit en riktig snygging, hehe hon undra vad jag gjort.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0